Consultancy

Smarticipatie diensten richten zich op het bieden van ondersteuning voor uw participatietraject. Enkele voorbeelden van deze diensten zijn:

  • Het bieden van ondersteuning bij het maken van uw Maptionnaire enquête
  • Het aanleveren van bijbehorend GIS kaartmateriaal
  • Consultancy (op locatie)
  • Het realiseren van een heldere terugkoppeling na aanleiding van uw participatietraject middels een dashboard of een StoryMap
Workshop Maptionnaire

Wat leer je?

Je leert het maximale uit de tool te halen. Wat kan het? Waarom zou je het gebruiken? Hoe werkt het? Hoe maak ik de vragen en hoe zet je de mogelijkheden optimaal in? Tijdens de workshop beginnen we met de basisprincipes en werken we in circa 3 uur toe naar de meer advanced onderwerpen. Zo zorgen we ervoor dat iedereen mee kan komen en na afloop volwaardig met de tool aan de slag kan. Na de workshop ben je zelfstandig in staat een enquête op te zetten voor jouw project of opgave.

NB We houden de deelnemersgroep klein met maximaal 5 deelnemers per workshop. Daarmee borgen we de persoonlijke aandacht voor zowel tempo, begrip als oefening.

Voor wie?

De workshop is bedoeld voor professionals die in hun werkzaamheden te maken hebben met participatieprocessen en deze nu (ook) op een online wijze tot een groter succes willen maken. De workshop is geschikt voor iedereen die nog nooit met Maptionnaire heeft gewerkt of graag wat meer verdieping of een opfriscursus wil. Het beschikken over basis computervaardigheid is de enige voorwaarde.

Online betrekken

Één van de krachten van online participatie is de omvang van de potentiële doelgroep. Terwijl je tijdens een bewonersavond tientallen of hooguit honderden mensen betrekt, kun je online met gemak een tienvoud hiervan bereiken. Hoe je social media hiervoor optimaal kan inzetten, weten de experts van SocialMediaMen als de beste.

Samen online succes behalen, dat is het motto van SMM. Online marketing, campagnes, bewustzijn creëren en respons genereren. Om je doelgroep te bereiken, moet je ze eerst weten te vinden. Met de juiste aanpak bereik je ook de doorgaans lastiger te bereiken doelgroep. Want hoeveel jeugd en jonge ouders zie je tijdens een inwonersbijeenkomst? Niet veel. Bij SMM spreken ze de taal van de verschillende doelgroepen. Zo kan een participatietraject verrijkt worden met meer en gevarieerde responsdata. Online tools zoals Maptionnaire zijn eenvoudig via social media te delen en kunnen daarom optimaal profiteren van een effectieve campagne.

Ook een grotere en gevarieerde doelgroep bereiken? Neem contact met ons op voor meer informatie!

Inspireren

Van bewonersavonden tot Inspiratiesessies: Smarticipatie staat voor het inspireren van betrokkenen. Onder het motto 'delen is creëren' van moederbedrijf Ruimteschepper organiseert Smarticipatie verschillende initiatieven om participatie op de kaart te zetten. Verschillende mensen een podium geven om hun mening te uiten is van uiterst belang binnen het participatieproces. Het faciliteren van deze bijeenkomsten doen wij gericht op zowel de burger áls de professional.

Op de Smarticipatie Inspiratiesessies spreken verschillende organisaties over de laatste trends, ontwikkelingen of bevindingen rondom hun participatieprocessen.

Nieuwsgierig geworden? De Inspiratiesessies zijn gratis bij te wonen! Meer informatie?

Faciliteren

Smarticipatie faciliteert bijeenkomsten voor belanghebbenden. Bij deze bijeenkomsten creëren wij dialoog met onze MapTable(s). Met de MapTable wordt het proces digitaal vastgelegd en kunnen digitale hulpbronnen zoals kaartlagen eenvoudig geraadpleegd worden. Ook voor evenementen faciliteren wij onze MapTable(s).